Büszkeségeink:

Kövess minket!



Pandur Petra

Irodalomtudományi Doktori Iskola

e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.

Kutatási terület:

  • 1956 és a Kádár-korszak reprezentáció a rendszerváltás utáni magyar színházban és drámában

Végzettség:

  • 2014-2017 Pécsi Tudományegyetem Irodalomtudományi Doktori Iskola, színháztudományi alprogram, államilag finanszírozott ösztöndíj, nappali

Tudományos tevékenység:

  • 2015 – jelenleg: a Pécsi Tudományegyetem Modern Irodalomtörténeti és Irodalomelméleti Tanszékén színház-és drámatörténeti/ -elméleti tárgyú kurzusok tartása

Szakmai gyakorlat:

  • 2014: Bóbita Bábszínház – rendezőasszisztens, súgó Az ember tr. című produkcióban
  • 2011-2013: Janus Egyetemi Színház, színész

Konferenciák:

  • 2016 november: SZITU Konf – Színháztudományi konferencia, Eötvös Collegium, Budapest – 1956 reprezentációi a rendszerváltás utáni magyar színházban és drámában.
  • 2016 április: A színpadon túl: az alkalmazott színház formái, lehetőségei, kihívásai, Pécs (szervező és előadó) – A túlélő teatralizálás. A traumatapasztalat reprezentációs lehetőségei a Tünet Együttes Sóvirág című előadásában.
  • 2015 augusztus: Időértelmezések a magyarságtudományokban , Pécs – Az emlékezés játékai a Mohácsi testvérek és Kovács Márton 56 06/ őrült lélek vert hadak című előadásában.
  • 2015 április: Rendezett tér: be-, át-, szét-, megrendezett terek a kortárs színházban és drámában, Pécs (szervező és előadó): Tér és intermedialitás Mundruczó Kornél rendezéseiben.
  • 2015 április: OTDK, Budapest – Dramaturgiai eszközök vizsgálata Székely Csaba Bányavidék című drámatrilógiájában.
  • 2014 április: Erdélyi Napok konferencia, Veszprém – Demitizált Erdély.
  • 2014 április: KTDK, Pécs – Dramaturgiai eszközök vizsgálata Székely Csaba Bányavidék című drámatrilógiájában. KTDK első helyezés
  • 2014 november: Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia, Újvidék – Tér és
    nyelv börtönében. A tér és a nyelvi közeg sajátosságai Székely Csaba Bányavidék című
    drámatrilógiájában.

Publikációk:

MTMT:
https://vm.mtmt.hu//search/slist.php?nwi=1&inited=1&ty_on=1&url_on=1&cite_type=2&orderby=3D1a&location=mtmt&stn=1&AuthorID=10048915

Társszerkesztés:

  • Balassa Zsófia, Görcsi Péter, Pandur Petra, P. Müller Péter, Rosner Krisztina (szerk.): Rendezett tér. Be-, át-, szét-, megrendezett terek a színházban és a drámában, Kronosz Kiadó, Pécs, 2015
  • Pandur Petra – Rosner Krisztina – Thomka Beáta (szerk.): Hamlet felnevet. Írások P. Müller Péter hatvanadik születésnapjára, Kronosz Kiadó, Pécs, 2016
  • Görcsi Péter – P. Müller Péter – Pandur Petra – Rosner Krisztina (szerk.): A színpadon túl. Az alkalmazott színház és környéke, Kronosz Kiadó, Pécs, 2016

Tanulmány:

  • Mítosztól megfosztott Erdély. Székely Csaba Bányavidék című drámatrilógiájáról. In: Géczi János – András Ferenc (szerk.): A test mint antropológiai tér. Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar. Veszprém, 2014, 284-293.
  • Intermediális terek Mundruczó Kornél rendezéseiben, in: Balassa Zsófia, Görcsi Péter, Pandur Petra, P. Müller Péter, Rosner Krisztina (szerk.): Rendezett tér. Be-, át-, szét-, megrendezett terek a színházban és a drámában, Kronosz Kiadó, Pécs, 2015, 81-91.
  • Mítoszrombolás, hagyománytagadás, elhallgatás Székely Csaba Bányavidék című drámatrilógiájában, Literatura, 2015/3, 243-255.
  • Az emlékezés játékai a Mohácsi testvérek és Kovács Márton 56 06/ őrült lélek vert hadak című előadásában, in: Pandur Petra – Rosner Krisztina – Thomka Beáta (szerk.): Hamlet felnevet. Írások P. Müller Péter hatvanadik születésnapjára, Kronosz Kiadó, Pécs, 2016, 23-31.
  • A túlélő teatralizálása. A traumatapasztalat reprezentációs lehetőségei a Tünet Együttes Sóvirág című előadásában, in: Görcsi Péter – P. Müller Péter – Pandur Petra – Rosner Krisztina (szerk.): A színpadon túl. Az alkalmazott színház és környéke, Kronosz Kiadó, Pécs, 2016, 143-151.

Kritika:

  • Mefisztó marionettszínháza. Goethe/ Wilson/ Grönemeyer: Faust I-II. – Berliner Ensemble, Jelenkor, 2016. június

Recenzió:

Interjú:

joomla template 1.6